Kontakt
lukas-cinko

Ing. Lukáš Cinko

Finanční poradce

E: lukas.cinko@sbelter.cz

Region:

Hlavní město Praha
Středočeský kraj

Adresa:

Jungmannova 748/30,
110 00 Praha

Moje specializace:

Úvěry všeho druhu, pojištění a finanční plánování.

Absolvoval jsem studium oboru finance na Bankovním institutu v Praze a už tehdy mi bylo jasné, že moje kariéra vede právě tímto směrem. Moje následná zkušenost s prací v bance, kde jsem 5 let pracoval a vedl tým lidí zodpovědných za chod pobočky, mě nakopnula k tomu, stát se nezávislým finančním poradcem a nebýt tak sužován omezeným výběrem produktů pro své klienty. Když se zrovna nevěnuji financím, trávím volný čas cestováním či sportováním, přes pěší turistiku, jízdu na kole, plavání, tenis a některé míčové sporty.

Mým cílem je klientovi vytvořit na míru šitý finanční plán, který mu zabezpečí řešení hlavních životních oblastí jako například vlastní bydlení, zajištění majetku či zdraví nebo jakékoliv jiné životní cíle. Díky pravidelným schůzkám buduji dlouhodobé vztahy, aby moji klienti věděli, že jsem jim kdykoliv po ruce. Za vrchol naší spolupráce považuji dopracování se do takové majetkové situace, kdy má klient více volného času a možnost volby dále pracovat protože chce, ne protože musí.     

Blog poradce

Jak tolik neutrácet?

Aneb náklady obětované příležitosti.

Jak si nejlépe uvědomit hodnotu peněz, čímž u spousty lidí docílíme nižší útraty? Opravdu dobře víte, co vlastně symbolizuje 2000 Kč? V peněžence jedna papírovka, za kterou si koupíme sotva nádrž benzínu anebo taky ale tisíc rohlíků v akci. Je důležité provázat si bankovku s nějakým konkrétním produktem, podle čehož lépe posoudíte reálnou hodnotu peněz. Náklady obětované příležitosti jsou pak ty peníze, které použijeme na velký nákup jídla místo nových bot nebo koupě počítače místo nejnovějšího modelu iPhonu. Je to vlastně uvědomění si, co je pro mne důležitější. Něco obětujeme pro něco jiného, co potřebujeme více.

A jak tedy nejlépe hospodařit s penězi a tolik neutrácet?

Mějte jasně stanovené finanční cíle, kterých chcete dosáhnout a držte se jich! Pokud totiž máte plán, jistě také dobře víte, kolik můžete měsíčně utratit. Není nutné sedět pořád doma a nedopřát si alespoň něco málo každý měsíc, ale stanovte si na to částku a tu nepřekračujte! Pečlivě sledujte měsíční příjmy a výdaje a kontrolujte si, zda dodržujete plán.

Před každým nákupem si dobře uvědomte, jestli danou věc opravdu potřebujete a jestli vám za utracené peníze stojí. Nebylo by lepší místo drahého parfému koupit levnější, také krásně voňavý, a za zbytek koupit radši synovi brusle a naučit ho na nich jezdit? Nebo ušetřené finance investovat?

Pokud při nákupu váháte, zda je vše podle vašich představ, produkt si raději nekupujte. Nákupy nad rámec stanovených limitů by měly plynout z přesvědčení, že jde o opravdu kvalitní a potřebnou věc. Je zbytečné kupovat si kabátek kratší, než jste si představovala, protože ho pak stejně nebudete nosit. A to samé platí i pro pány. Proč si pořizovat nový model telefonu, když jeden funkční již doma máte, jen již není nejnovější?

Další rada, kterou však někteří rodiče nechtějí ani slyšet, je možnost úspory za výmysly vašich dětí. Všichni rodiče chtějí pro své děti to nejlepší, ale neustálé kupování všeho, co si dítě zlíbí, mu akorát uškodí. A vám zbytečně ubyde nemálo financí na účtu!

Poslední rada již nemálo lidem otevřela oči. Studie dokazují, že peníze uložené na účtu jsou pro řadu lidí jen pouhými čísli na obrazovce našeho počítače či mobilu. Pípnutím kartou neviditelně mizí z účtu, nad kterým nemáte při nákupu takový dobrý přehled jako o fyzických penězích v peněžence. Proto je pro nás jednodušší a více utrácíme v případě placení kartou. Doporučujeme tedy poslat si peníze, které nechceme utratit, na spořicí nebo jiný účet, ke kterému nemáme kartu.

Velkým protivníkem při nákupech nám jsou slevy a výprodeje. Nejednoho z nás donutí koupit si produkt či službu, kterou vlastně ale vůbec nepotřebujeme. Navíc, některé slevy ve skutečnosti nejsou vlastně vůbec slevy, a tak je dobré před jakýmkoliv nákupem zjistit, na jaké výši se pohybuje cena průměrná. Uvědomte si, že se jedná o marketingovou hru mezi obchodníkem a spotřebitelem. Předejdete tak vašemu obelhání a zbytečnému vyhození peněz!

Více »

Klient s nebankovní půjčkou je vnímám jako rizikový. Jak si vytvořit pozitivní úvěrovou historii pro získání hypotéky?

Jak se definuje účelový a neúčelový úvěr Typickým příkladem účelového úvěru je hypotéka, protože sjednání finančních prostředků může… Více » Klient s nebankovní půjčkou je vnímám jako rizikový. Jak si vytvořit pozitivní úvěrovou historii pro získání hypotéky?

Napište nám